Autobusy pro FTL-First Transport Lines, a.s.

Celkem devět vozidel tvoří dodávku autobusů pro FTL – First Transport Lines, a. s., provozovatele linkové autobusové dopravy a městské hromadné dopravy v Prostějově. Vítězství ve výběrovém řízení pro dopravní obslužnost v Olomouckém kraji ve svém zadání nastavilo dopravci přísná pravidla na kvalitu a stáří provozovaných vozidel.

„FTL – First Transport Lines, a. s., jako provozovatel autobusové dopravy v Olomouckém kraji, plní požadavky na inovaci a obměnu stáří vozového parku v intervalech pěti let. V městské hromadné dopravě města Prostějov provozuje nízkoemisní a nízkopodlažní autobusy s pokročilými technologiemi“, uvádí Jaroslav Hanák, prezident společnosti.

U příležitosti slavnostního předání promluvil hejtman Olomouckého kraje, Ladislav Okleštěk, který uvedl několik cílů v oblasti autobusové dopravy spolu se závazky v ekologii a rozvoji inteligentních systémů.

Předání autobusů, uskutečněné v sídle společnosti FTL-First Transport Lines, a. s., provedl za KAR group předseda představenstva Luboš Cekr a manažer prodeje René Révay spolu se zástupci výrobce Iveco Czech Republic, a. s. za přítomnosti dalších pozvaných hostů Jana Zahradníčka, náměstka hejtmana Olomouckého kraje a Františka Jury, primátora statutárního města Prostějov a paní Aleny Raškové, náměstkyní primátora. Přítomni byli rovněž zástupci Koordinátora IDSOK a představitelé vedení akciové společnosti.

Autobusy IVECO Crossway LE

Linkové autobusy IVECO Crossway Low Entry jsou moderní, lehce ovladatelné a kladou velký důraz na pracoviště řidiče, v dnešní době tolik důležité. Jako nadstandardní prvky výbavy pracoviště řidiče můžeme uvést: samostatnou klimatizaci prostoru řidiče, vyhřívané sedadlo ISRI s velmi dobrou podporou páteře a nohou, pravé přehledové zrcátko díky kterému má řidič přehled o dění před předním panelem a v prostoru pravého předního rohu vozidla, , parkovací senzory.

Vytvořený návrh prostoru pro cestující vychází z dopravního systému, ve kterém bude vozidlo provozováno. Interiéru dominují modrá sedadla, jejichž potah je antibakteriální a voděodolný. Podlaha autobusu je v tmavém odstínu s modrými piny, aby na ni nebyly viditelné šmouhy a podobné znečištění. Hrany podlahy a madla jsou ve speciálním odstínu žluté barvy, aby byly dobře viditelné i pro cestující se zrakovou vadou. Dalším velice důležitým prvkem je tmavé zasklení autobusu. Pohledově designové řešení je však velice praktické. Sluneční záření neohřívá součásti interiéru jako jsou sedadla či podlaha. V interiéru se díky tomu udržuje dobrý tepelný komfort a klimatizace nemá problém udržet teplotu ani v horkých letních dnech.

Základní technické parametry

Délka 12 metrů, motor splňující nejpřísnější normu Euro 6, step D, manuální šestistupňová převodovka, počet míst k sezení je 42 a k stání 41, celkem  83 osob. Ve vozidle se nachází prostor pro přepravu až dvou cestujících na invalidním vozíku nebo dvou kočárků .